Nieuws

Google onthult Google Analytics 360 Suite

Google pakt uit met Google Analytics 360 Suite: een pakket van zes programma’s die samen of apart kunnen gebruikt worden voor data-analyse en marketing. De programma’s ondersteunen Google Adwords en DoubleClick Digital Marketing, wat de Suite een enorm voordeel biedt.

 

Google Analytics 360 Suite belooft een handig werktuig te worden in het begrijpen van online en offline koopgedrag. Vooral wilt Google inzetten op het huidige landschap waarin klanten snel wisselen tussen verschillende apparaten, in plaats van enkel op desktop te vertrouwen, en de customer journey gebaseerd is op micromomenten.

 

“Verschillende jaren geleden zetten Google ingenieurs zich in om marketing analytics te vereenvoudigen, net zoals wij het online zoeken vereenvoudigden met Google.com. Met een infrastructuur die ons toelaat miljarden en miljarden dagelijkse zoekopdrachten te verwerken, willen we marketeers dezelfde middelen bieden,” verklaart Paul Muret, Google vicepresident van analytics.

 

Bestaande klanten van Google Analytics en Adometry zullen binnenkort de aanpassingen in hun Google Analytics account zien verschijnen en kunnen vanaf dan gebruik maken van de bèta-producten. Wanneer de tools beschikbaar worden voor het grote publiek is nog niet bekend, noch de prijs waarvoor ze over de toonbank zullen gaan.

Overzicht

Twee van de producten zullen klanten bekend in de oren klinken: Adometry en Google Analytics Premium zijn herboren als Google Attribution 360 en Google Analytics 360 respectievelijk. De overige vier tools zijn gloednieuw en zitten voorlopig in een bèta-fase. Hieronder een kort overzicht van de zes onderdelen en hun functie.

 

Google Analytics 360, aka Google Analytics Premium, is het algemene instrument om klantendata te verkennen en blijft voorlopig onveranderd.

 

Google Attribution analyseert de prestaties van verschillende kanalen, apparaten en systemen, waarna het budget accuraat onder de kanalen verdeeld kan worden.

 

Google Audience Center 360 is een databeheerplatform (DMP) om klanten te begrijpen en te vinden via meerdere kanalen, toestellen en campagnes. Het platform biedt bovendien integratie met Adwords en DoubleClick.

 

Google Optimize 360 laat marketeers eenvoudig A/B-tests uitvoeren. Zo kunnen meerdere versies van een website aan klanten worden getoond, waarna de meest effectieve variatie kan worden gekozen.

 

Google Tag Manager 360 werd opgebouwd uit de bestaande feature in Google Analytics. De Tag Manager vereenvoudigt dataverzameling met tags, en ondersteunt API’s om data te optimaliseren.

 

Google Data Studio 360 presenteert data van de hele suite in interactieve rapporten en dashboards. Door een framework gebaseerd op Google Docs kan er vlot worden samengewerkt met meerdere gebruikers tegelijkertijd.

 

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken