Lidl start met webshop voor Belgische klanten
Op www.lidl-shop.be zal initieel een beperkte selectie van Lidl-producten aangeboden worden. Het gaat om zo’n 350 non-foodproducten die je ook in de fysieke Lidl-warenhuizen terugvindt, alleen zullen die producten online langer te koop aangeboden kunnen worden.
De hele logistiek is afgestemd op thuisland Duitsland, waar Lidl al zeven jaar actief is in e-commerce. België is het eerste land buiten het thuisland waar de supermarktketen zijn e-commerceactiviteiten naar uitbreidt.
Via de webshop bestelde goederen zullen worden aangeleverd vanuit twee Duitse magazijnen. De invulling van de Belgische webshop gebeurt wel volledig door een Belgisch e-commerceteam, dat eveneens de klantendienst voor zijn rekening neemt. Ook retourzendingen worden in ons land verwerkt, namelijk in Gent.
Alle bestelde goederen zullen door Bpost tot bij de klanten thuis worden gebracht. Lidl geeft aan dat dit tot drie werkdagen kan duren. De kostprijs hiervoor bedraagt 2,99 euro. Bestelde goederen afhalen in een van de winkels is voorlopig niet mogelijk.