Chatbot van myShopi helpt Valentijnscadeau te kiezen
MyShopi hoopt met de bot “meer bereik te genereren”. De promodienstverlener verzamelt folders en promoties van partners, en presenteert die onder andere via een magazine, een online platform en mobiele app aan de consument. De chatbot kan in dat opzicht een extra kanaal betekenen.
Keuzemenu
Chatbot is misschien niet helemaal het juist woord, aangezien de bot niet zozeer fungeert door ermee te chatten, maar in de plaats daarvan werkt met verschillende keuzemenu’s. Telkens geeft de bot enkele opties in de vorm van knoppen, waarna de gebruiker kan kiezen wat hij precies wilt doen.
Zo kan een gebruiker kiezen om de ‘Folders & promoties’ te ontdekken, waarna hij kan kiezen of hij een folder van een specifieke winkel in gedachten heeft, of gewoon het meest recente aanbod wilt zien. De bot zorgt er dan voor dat de juiste folders en promoties op het scherm verschijnen.
Raadgever
Omdat Valentijn voor de deur staat, voegde het promoplatform bovendien een kieswijzer toe aan de bot: het ding geeft raad in de zoektocht naar een Valentijnsgeschenk. Eerst wordt de gebruiker een aantal vragen over de gelukkige gevraagd, en dan duikt het in de promoties om een geschikt cadeau voor te stellen, gebaseerd op de gegeven criteria. Het is waarschijnlijk dat een algemene versie van de kieswijzer ook na 14 februari blijft bestaan. Hier kan je de bot zelf eens uitproberen.
https://www.twinkle.be/nieuws/167041/dit-het-grootste-nadeel-van-een-chatbot-op-facebook-messenger-business/