Cisco helpt partners bij hun marketing
Cisco heeft een nieuwe organisatie in het leven geroepen die de snelheid en efficiëntie van de marketingactiviteiten van zijn partners moet helpen verhogen. Via de geïntegreerde dienstverlening van dat Partner Demand Centre (PDC) wil Cisco de groei stimuleren van alle partners die zich richten op de KMO. Het centrum kan hen daarvoor de nodige fondsen, […]
Cisco heeft een nieuwe organisatie in het leven geroepen die de snelheid en efficiëntie van de marketingactiviteiten van zijn partners moet helpen verhogen. Via de geïntegreerde dienstverlening van dat Partner Demand Centre (PDC) wil Cisco de groei stimuleren van alle partners die zich richten op de KMO.
Het centrum kan hen daarvoor de nodige fondsen, instrumenten en expertise ter beschikking stellen, waaronder ook directe toegang tot ondersteuning door Cisco zelf. “Doeltreffende marketing draagt wezenlijk bij tot het aantrekken en behouden van business,” zegt Hugo Detremmerie, head of unified channels van Cisco Belux. “Veel partners kampen echter met beperkte budgetten, middelen of expertise op dat vlak. Via het Partner Demand Centre krijgen zij toegang tot ons vernieuwde platform voor co-marketing, Partner Marketing Central. Daarnaast maken zij ook kans op financiële ondersteuning, gespecialiseerd advies en andere middelen om samen met ons originele campagnes en succesvolle evenementen op te zetten.”
Alle partners van Cisco kunnen gebruikmaken van de diensten voor co-marketing van het Partner Demand Centre. Partners die deelnemen aan Cisco’s Europese partnerprogramma Avant Garde genieten ook nog bijkomende voordelen. Zo kunnen alle Avant Garde-partners een beroep doen op een klantenverantwoordelijke en op marketingassistentie van Cisco. Partners die zich ingeschreven hebben voor Avant Garde Plus komen bovendien in aanmerking voor de realisatie en ondersteuning van marketingcampagnes op maat. Alle andere partners van Cisco kunnen hun voordeel doen met M-concierge, een callcenterdienst die hen adviseert over de middelen die Cisco hen ter beschikking stelt.
Een belangrijk onderdeel van het Cisco Partner Demand Centre is Partner Marketing Central (PMC), een portaalsite die gebruik maakt van de nieuwste mediatechnologie om partners bij hun marketingactiviteiten te ondersteunen. Bovenop een uitgebreide bibliotheek met templates of blauwdrukken voor campagnes, biedt Partner Marketing Central hen ook instrumenten voor bijvoorbeeld evenementenbeheer, website- of internetmarketing en het integreren van sociale media in hun campagnes.