Luxemerken drijven digitaal reclamebudget op
Luxemerken drijven digitaal reclamebudget op
De luxemerken willen dit jaar hun publiciteitsbestedingen aan digitale media gevoelig opdrijven. Dat is de conclusie van een rondvraag door de onderzoeksbureaus Worldwide Business Research en ShopIgniter bij meer dan honderd marketeers van grote internationale luxemerken.
85% van de marketeers is vastbesloten om de uitgaven voor digitale reclame dit jaar nog drastisch te verhogen. 72% heeft concrete plannen om de budgetten voor sociale media in de toekomst te doen stijgen.
Iedereen digitaal
Volgens 63% van de ondervraagden zullen digitale kanalen (met vooral sociale media via smartphone en tablet) binnen twee jaar het belangrijkste marketing-platform voor hun merken geworden zijn.
Tegen dan zullen de digitale media volgens de luxemerkenmarketeers zelfs televisie en magazines achter zich gelaten hebben. 76% is van plan om in de eerste plaats campagnes te voeren via Facebook. Op dit ogenblik heeft 95% al projecten op Facebook lopen, is 85% actief op Twitter en 60% op Pinterest.