Nieuws

Marketeers kiezen voor digitaal

Europese marketeers investeren steeds meer in digitale platforms om hun producten aan de man te brengen.

Marketeers kiezen voor digitaal

Europese marketeers investeren steeds meer in digitale platforms, zoals sociale media of websites, om hun producten aan de man te brengen. Dat is een van de belangrijkste conclusies van een onderzoek van de Technische Universiteit van München, de University of Applied Management en Teradata eCircle.

Grote verscheidenheid
De onderzoekers bevroegen meer dan 1.000 marketing professionals, variërend van cio’s tot marketing managers en technologiegebruikers, in 18 Europese landen. De doorsnee marketeer gebruikt meer dan 7 verschillende kanalen om zijn consumenten te bereiken. Ruim een kwart werkt zelfs via meer dan 10 kanalen. Van de belangrijkste tien platforms waar marketeers in investeren, zijn er zeven digitaal. Ze spenderen er ook gemiddeld meer geld aan dan aan de ‘traditionele’ kanalen zoals kranten, magazines of tv.
 

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken