“Minder content leidt tot meer resultaat”
“Minder content leidt tot meer resultaat”
“Marketeers zijn getraind om aandacht te trekken door content op het internet te creëren. Maar hoe meer content er is, hoe minder aandacht er is. En hoe meer gratis content er is, hoe duurder het wordt om aandacht te trekken.”
Aan het woord is de Ier Gerry McGovern, visionair internetdenker en –adviseur. Volgens hem zorgt de Big Bang aan Big Data en de overvloed aan informatie op het web ervoor, dat marketeers en communicatiedeskundigen hun boodschap steeds moeilijker tot bij de juiste mensen verspreid krijgen. “De meeste mensen die online gaan, weten precies waar ze naar op zoek zijn”, zegt McGovern. “Wat is de rol van de marketeer dan nog? Mensen extra verwarren door nog grotere hoeveelheden nieuws en artikels op het net te gooien?”
Cut the crap
McGoverns advies is radicaal: cut the crap. “Als een organisatie 90% van de inhoud van haar website delete, zal ze merken dat haar verkoop drastisch toeneemt, zullen de hulpvragen van klanten sterk verminderen en zal de klantentevredenheid stijgen. Vraag je eens af hoeveel het gekost heeft om die 90% content op je site te fabriceren. Ze heeft geen enkele waarde gecreëerd; integendeel: ze vernietigt alleen waarde.”