Nieuws

Reviews van klanten op uw site: gesel of godsgeschenk?

Slechte reviews van klanten bezorgen webwinkeliers soms slapeloze nachten. Toch zijn reviews belangrijk voor de doelgroep die je wilt bereiken én voor de zoekmachines.

Reviews: gesel of godsgeschenk?

Slechte reviews van klanten bezorgen webwinkeliers soms slapeloze nachten. Toch zijn reviews belangrijk voor de doelgroep die je wilt bereiken én voor de zoekmachines. Goede en gemiddelde besprekingen kunnen nieuwe bezoekers net dat duwtje in de rug geven om een bestelling te plaatsen. Negatieve reviews mag je nooit als een persoonlijke aanval interpreteren, maar als een aansporing om je dienst, product of dienst-na-verkoop te verbeteren. Door meteen positief te reageren op een negatieve kritiek laat je de bezoekers ook zien dat je problemen wilt oplossen en ze niet uit de weg gaat.

 

Mond-tot-mond

Als je overtuigd bent van je eigen puike dienstverlening hoef je geen schrik te hebben van reviews. Integendeel: ze komen je business alleen maar ten goede, want de beste reclame is die van mond-tot-mond. Reviews van jouw aanbod op websites van Google, Trustpilot, Resto of Tripadvisor kunnen voor heel wat trafiek naar jouw e-commerce zorgen.

Zorg er daarom voor dat klanten hun opmerkingen kunnen achterlaten op:

– Je eigen website.

– Bij onafhankelijke reviewpartijen, zoals de Feedback Company en Trustpilot.

– Bij Google Plus Local. Aangezien lokale zoekopdrachten steeds populairder worden, neemt de kracht van deze reviews alleen maar toe.
– Branche georiënteerde reviewwebsites, zoals Resto.be, die worden ook door de grotere spelers zoals Google opgevolgd, waardoor de kans vergroot dat jouw zaak prominent in de zoekresultaten van Google zal opduiken.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken