De vijf belangrijkste e-marketingtrends in Silicon Valley
De vijf belangrijkste e-marketingtrends in Silicon Valley
Acht maanden lang verbleef de Duitse e-marketeer Peter Würtenbeger in Silicon Valley, op zoek naar de nieuwste trends in e-marketing. Hij lijst de vijf belangrijkste op:
1.Video Advertising
Peter Würtenberger: “Adverteren door middel van video wordt één van de grootste aanjagers voor de digitale reclame-industrie. Banners zijn hét symbool van foute online reclame. Het statische karakter wordt nu vervangen door de creatieve mogelijkheden van video.”
2.Mobiel
“Terwijl het vaste internetgebruik redelijk constant blijft, schiet het mobiele internetgebruik door het plafond. De mobiele reclame surft daarop mee.”
3.Real-time bidding
“De Amerikaanse markt kent een enorme stijging van de verkoop van advertentieruimte volgens het principe van ‘real-time bidding’ (RTB), waardoor het mogelijk wordt reclame op bepaalde individuen en of profielen af te stemmen. Tegen 2017 zal 29% van de totale besteding aan display advertising worden ingezet via RTB.”
4.Gericht adverteren
“Doelgericht adverteren wint aan belang. Advertenties worden inhoudelijk aangepast aan het gedrag van de gebruiker.”
5.Native advertising
“Native advertising is het zenden van een boodschap op een dusdanige manier dat ze niet als storend wordt ervaren: het is een advertentie die op een natuurlijke wijze in de content integreert. Zo’n advertentie trekt 53% meer aandacht dan alle andere.”