Bedrijven hebben moeite met digitale strategie

Hoewel bedrijven het belang van digitale technologie erkennen, is het digitale nog altijd niet de drijfveer achter de bedrijfsstrategie. Dat is de conclusie van het rapport “The State of Digital Business in 2014” van Forrester Research.
Hoewel 74% van de ondervraagde managers zegt dat hun bedrijf een digitale strategie heeft, gelooft maar 15% dat hun bedrijf de mogelijkheid heeft om die strategie uit te voeren. Slechts 34% van de managers in bedrijven met meer dan 250 werknemers beschouwt digitale technologie als een belangrijke drijfveer van de bedrijfsstrategie.
Te weinig samenwerking
Forrester gelooft dat elk bedrijf moet transformeren in een digitaal bedrijf, waar digitale technologieën ingezet worden om nieuwe bronnen van waarde te vinden en om de operationele wendbaarheid te verhogen. Dat vereist de volledige steun van de CEO om de juiste prioriteiten over de investeringen te kiezen.
De verantwoordelijkheden voor digitale technologieën zijn in bedrijven echter nog te veel verspreid, meldt het rapport van Forrester, onder andere tussen marketing, e-commerce en IT. Meerdere teams zijn dan betrokken bij het realiseren van een digitale strategie. Weinig ondervraagde managers zien al die spelers momenteel samenwerken.
In samenwerking met InfoWorld.com.












