Nieuws

Zes online marketingtips voor kmo’s

Ook kmo's hebben grote plannen om hun producten of diensten bekend te maken, maar ze zijn vaak beperkt tot kleine budgetten. Gelukkig bestaan er heel wat online marketingkanalen die niet duur zijn.

De volgende marketingstrategieën hoeven niet veel te kosten:

1. Houd een blog bij

Door uw prospecten en klanten regelmatige, informatieve content te geven, vestigt u zich als een expert in uw domein. Bovendien heeft het een grote impact op uw SEO: door twee keer per week te bloggen, haalt u al heel wat extra lezers naar uw website.

2. Wees actief op sociale media

Met sociale media haalt u gemakkelijk dubbel zo veel marketingleads als op beurzen, met telemarketing of via direct mail. Begin met het sociale medium waar uw doelpubliek vooral actief is en communiceer met hen.

3. Gebruik e-mailmarketing

Met e-mail kunt u uw klanten heel wat betrekken. Dat werkt het beste door e-mail te integreren met uw andere marketingcampagnes. Houdt u bijvoorbeeld een actie met een uiterste datum, stuur dan een herinnering via e-mail.

4. Adverteer op Google AdWords

Als kmo wilt u uw schaarse budget zo efficiënt mogelijk inzetten en uw marketinginspanningen dus zo goed mogelijk op uw doelpubliek toespitsen. Dankzij Google AdWords is dat eenvoudig: u adverteert dan enkel bij mensen die op specifieke zoektermen zoeken in Google of zelfs in een specifieke regio wonen.

5. Organiseer webinars

Met kwalitatieve webinars trekt u heel wat interessante leads aan. Door regelmatig een webinar over een relevant onderwerp te organiseren, houdt u de aandacht van potentiële klanten vast.

6. Vergeet persberichten niet

Zelfs met alle nieuwe marketingkanalen is het nog altijd de moeite om persberichten uit te sturen. Door de interactie met journalisten en bloggers kunt u op lange termijn heel wat visibiliteit verkrijgen.

In samenwerking met CIO.com.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

👉 Bekijk alle deals