Nieuws

Bol.com test nieuwe servicepunten in Albert Heijn

In een pilootproject opent bol.com eigen servicebalies waar klanten terecht kunnen voor extra diensten en persoonlijk contact met een bol.com-medewerker.

Bol.com had al langer afhaalpunten in Albert Heijn-filialen in Nederland en België. Klanten konden er bestellingen afhalen en terugzenden, maar moesten dan wel rekenen op een medewerker van de Albert Heijn. Met de nieuwe servicebalies zet bol.com eigen mensen in, en biedt de online retailer meer diensten aan.

Persoonlijk contact

De nieuwe formule wordt getest in enkele Nederlandse Albert Heijn-winkels in Amsterdam, Den Haag en Hoofddorp. Klanten kunnen er zoals steeds terecht om hun pakjes af te halen en te retourneren, maar hebben nu ook een reeks nieuwe mogelijkheden zoals het meteen betalen van het pakje bij het afhalen, het ter plaatse uitpakken en testen van de artikelen, en het gratis in laten pakken van een gearriveerd geschenk.

Als verkoper van tweedehands spullen op het platform kan je bovendien ook je producten verzenden aan het servicepunt, en de bol.com-medewerker die de balie bemand is tot slot ook beschikbaar voor advies en algemene informatie. Dat moet de klant in staat stellen om ‘persoonlijk contact’ te hebben met bol.com.

De servicepunten worden nog de hele zomer getest. Wanneer de reacties van klanten positief blijken, plant bol.com om de formule over heel België en Nederland uit te rollen.

Afhaalpunten

Sinds 2013 werken bol.com en Albert Heijn – beiden onder moederbedrijf Ahold – samen omtrent de bezorging van pakjes. In die vier jaar werden zo’n 900 afhaalpunten in de Lage Landen geopend, waarbij bepaalde artikelen in Nederland diezelfde dag kunnen worden opgehaald. In België is de dienst ‘Vandaag ophalen’ enkel mogelijk in en rond Antwerpen.

 

https://www.twinkle.be/nieuws/168244/ceo-daniel-ropers-verlaat-bol-com/

 


 

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

👉 Bekijk alle deals