Ahold Delhaize ziet online omzet stijgen
Dat staat in het rapport (pdf) over de tweede periode van dit jaar van de supermarktholding. De online omzet steeg in die drie maanden met 22 procent. Het e-commercesegment krijgt de komende jaren nog een duwtje in de rug met extra investeringen in de magazijnen voor bijvoorbeeld Ah.nl en bol.com, ter waarde van 160 miljoen euro.
De genoemde totaalomzet uit e-commerce voor 2017 ligt min of meer in lijn met de voorspelling uit 2014 voor dit jaar, toen gezegd werd dat de teller op 2,5 miljard euro zou komen te staan. Bol.com zou voor de helft van deze inkomsten moeten zorgen, maar hierover doet het moederbedrijf geen uitspraken.
5 miljard in 2020
Overall boekte Ahold Delhaize in het tweede kwartaal zo’n 16 miljard euro omzet, na een flinke groei van 67,3 procent. De winst kwam uit op 355 miljoen euro, een plus van 68,2 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2016.
Het omzetdoel voor 2020 heeft Ahold Delhaize voor zijn vier e-commerce onderdelen – Ah.nl, bol.com, Delhaize.be en Peapod – op bijna 5 miljard euro gezet.