KBC Mobile maakt ‘voetbalmelding’ verplicht, klanten uitten ontevredenheid op Twitter
De meest innovatieve en digitale bank van België pakte begin juli met veel trots uit met Goal Alert. Een functie die ingebouwd wordt in KBC Mobile en klanten via pushmeldingen op de hoogte houdt van goals, hoogtepunten en een videosamenvatting van elke match op het einde van een speeldag. Zo kunnen voetbalfans heel gemakkelijk alles van de Jupiler Pro League volgen in KBC Mobile. Maar wat als je nu echt geen voetbalfanaat bent?
KBC Mobile
Uit een bericht van KBC blijkt dat de Goal Alert op verschillende plaatsen in de mobiele app zal komen te staan. Op de homepage zal het bijvoorbeeld de knop naar KBC Sign vervangen. Op die manier zitten KBC Mobile gebruikers die voetbal niet willen volgen toch nog opgescheept met de Goal Alertknop. Op Twitter uitten heel wat klanten van de Belgische bank hun ontevredenheid. Maar KBC reageert met een standaardbericht, tot ongenoegen van diezelfde gebruikers.
Heel veel klanten zijn van mening dat KBC zich met zijn kernzaak moet bezighouden; financiële producten en diensten aanbieden en dat goed doen. En de bank doet dat ook goed, KBC Mobile is één van de meest vooruitstrevende bankapps in België. Maar hier lijkt het de bank toch de bal mis te slaan.
De Goal Alert app lijkt een onderdeel te zijn van KBC’s ‘all-in-one’ principe. De bedoeling is dat gebruikers voor bijna al hun diensten terecht kunnen in Mobile. De grootbank wil daarmee het concept van het Chinese WeChat achterna. Van verzekeringen, over parkeren, tot een busticket, de aankoop van een brood enzovoort. Alles moet vanuit één applicatie in de toekomst. Met dat idee an sich is niets mis, wel als je als klant niet meer de keuze hebt.