Unreal Engine nu ook geschikt voor interfaces in auto’s
De Unreal Engine is volgens Epic Games uitermate geschikt voor het maken van een infotainmentsysteem. Daarom maakt het bedrijf de software nu ook beschikbaar voor auto’s. General Motors wordt de eerste autofabrikant die gebruik zal maken van de Unreal Engine, namelijk in de interface van de volledig elektrische Hummer EV.
De Amerikaanse gameontwikkelaar (o.a. Fortnite) stelt dat de engine – die voorheen voornamelijk in videogames werd gebruikt – uitermate geschikt is voor het maken van de software in auto’s. De Unreal Engine zal te gebruiken zijn in auto’s met een softwareplatform op basis van Android of Linux. Het is nog niet bekend of er naast General Motors ook andere autofabrikanten van de engine gebruik gaan maken.
Human-Machine Interface
Epic maakt speciale HMI-functies (Human-Machine Interface) beschikbaar voor de Unreal Engine. De interface zou onder andere sneller moeten opstarten dan die van andere auto’s. Inhoud die nog niet meteen noodzakelijk is om weer te geven wordt namelijk op een later moment opgestart. In de toekomst zou een integratie met kaartenleverancier Mapbox mogelijk gemaakt moeten worden.
De productie van de Hummer werd eerder door General Motors stopgezet, omdat deze enorme wagen gezien werd als grootverbruiker. De benzine slurpende SUV betreedt opnieuw de markt met een elektrische variant.
Tijdens de lancering van de GMC Hummer EV op 20 oktober, zal er meer informatie over de HMI van Unreal Engine onthuld worden.