CyberPunk 2077 1.06 update voorkomt beschadigde savegames
Dat de release date van Cyberpunk 2077 te vroeg is gekomen en de game bijgevolg vol zit met afleidende bugs, dat weten we ondertussen wel en zelfs de aanwezigheid van een digitale Keanu Reeves zorgt er niet voor dat we daar naast kunnen kijken.
CD Projekt Red is gelukkig wel aan de lopende band bezig met het uitrollen van patches en sinds vandaag zit Cyberpunk al aan update 1.06. Belangrijk daarin is een wijziging die voorkomt dat je game onspeelbaar wordt wanneer de savegame 8MB bereikt. Dit bleek voor een aantal gebruikers een probleem te zijn nadat ze volop aan het craften gingen en een hoop wapens uit elkaar haalden om vervolgens nieuwe exemplaren te maken. Al deze wapens zouden opgeslagen worden, waardoor de savegame al snel groeide. Zelfs bij weinig crafting rapporteerden spelers in sommige gevallen al een bestandsgrootte van meer dan 6MB, bijvoorbeeld na meer dan 50 uur in de game door te hebben gebracht. Ook het misbruiken van een bug die je eindeloze Eurodollars (de munteenheid in Night City) kon opleveren zou voor problemen gezorgd hebben.
Geen oplossing voor corrupte savegames
Spelers die de 8MB bereikten konden bijgevolg hun savegames niet meer laden en CD Projekt Red kon niet anders dan hen het advies geven om een oude save te gebruiken die nog niet aan de limiet zat. Zelf maken we geregeld nieuwe saves aan, maar helaas gebruiken veel gamers steeds hetzelfde slot, waardoor uren aan speeltijd verloren ging. Deze hotfix lost dat probleem helaas niet op, maar in de toekomst zou het alvast niet meer mogen gebeuren. De hotfix zorgt bovendien ook voor wat extra stabiliteit op consoles dankzij beter geheugenbeheer. Speel je op PlayStation of Xbox, dan zal je vanaf nu minder crashes ervaren.
Wil je zelfs even controleren hoe groot je savegame ondertussen is? Dat kan door naar C:\Gebruikers\JouwAccount\Opgeslagen Spellen\CD Projekt Red\Cyberpunk 2077 te navigeren.
Patches in januari en februari
We waren in onze review van Cyberpunk 2077 niet echt lovend over de game, want er is nog steeds heel veel werk aan, maar we appreciëren de snelle actie van CDPR om dit vervelende probleem uit het spel te halen. De ontwikkelaar heeft beloofd om de komende maanden nog enkele grote patches uit te brengen die de speelervaring moeten verbeteren.