Nieuws

Lenovo wordt shirtsponsor Inter Milaan en biedt slimmere technologie

Shirtsponsor Inter Milaan Lenovo
Lenovo gaat de Italiaanse topvoetbalclub Inter Milaan nog beter ondersteunen. Als kers op de taart wordt het merk shirtsponsor.

“De upgrade in onze samenwerking maakt van FC Internationale Milano een van ‘s werelds meest technologisch geavanceerde clubs”, steekt Lenovo van wal in zijn mededeling. Het techbedrijf heeft Inters hoofdkantoor en het Suning Training Center in Appiano Gentile voorzien van slimme technologie.  

Een belangrijk onderdeel is de software die de prestaties van de spelers opvolgt met GPS-gegevens. Het biedt de trainingsfaciliteiten en het hoofdkantoor van het team een slimmere, transformerende ervaring voor spelers, fans en de bredere clubgemeenschap. “Spelersprestatietechnologie heeft alleen al in de afgelopen twee jaar meer dan 100 miljoen datapunten beoordeeld. Dit omvat ondersteunende infrastructuur om de efficiënte verwerking van grote hoeveelheden data mogelijk te maken en fans een betere ervaring te bieden”, aldus Lenovo.  

Verbeterde fanervaring 

Daarnaast kan de club de fans ook een betere ervaring bieden door grote hoeveelheden data efficiënt te verwerken. Van servers, databeheer, monitoren, accessoires, laptops tot apparaten voor opslag en slimme samenwerking: als onderdeel van de verbeterde samenwerking ondersteunt Lenovo Inter met technologie om operaties te transformeren en betere resultaten te leveren op en buiten het veld.  

Zo kan Lenovo Inter bijvoorbeeld helpen om historische archieven en documenten te digitaliseren en data toegankelijker maken. Met name de dataopslag van Lenovo is van fundamenteel belang voor de ondersteuning van 50.000 uur aan digitale video die beschikbaar wordt gesteld als onderdeel van Media Asset Management (MAM). Hierdoor kan 400 terabyte aan digitale content op het digitale Inter-archief worden gehost. 

Shirtsponsoring 

Symbolisch voor de geüpgradede samenwerking is de nieuwe shirtsponsoring. Het logo van Lenovo zal vanaf het nieuwe seizoen 2021-2022 te bewonderen zijn op de achterzijde van de wedstrijdshirts. “De strategische plaatsing van het Lenovo-logo op de achterkant van het shirt zal ons merk nog sterker zichtbaar maken, zowel in de Serie A als in de Coppa Italia”, reageert het techconcern. 

FC Internazionale Milano Corporate CEO, Alessandro Antonello: “De samenwerking tussen voetbal en technologie is nu essentieel om Inter naar nieuwe hoogten te brengen – van de manier waarop we omgaan met onze fans, tot de tools die we beschikbaar hebben – dit Lenovo-partnership vormt de kern van alles. We zijn verheugd om onze samenwerking met Lenovo te verdiepen: samen kunnen we innovatie stimuleren om Inter technologisch geavanceerder en toekomstgerichter te maken.”  

“Sinds onze eerste samenwerking heeft ons technologische partnership  met FC Internazionale Milano echt tastbare prestatieverbeteringen opgeleverd. Dit is meer dan een sponsoring: het is een bijeenkomst van winnaarsmentaliteiten gericht op permanent succes, zowel op als buiten het veld”, aldus Luca Rossi, President van Intelligent Devices Group, Lenovo. 

businessinter milaanlenovopartnership

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken