Bpost lanceert ‘Mijn Post’ in My Bpost app
Bpost komt binnenkort met een nieuwe dienst in de My Bpost app: Mijn Post. De bedoeling is om je brievenbus te digitaliseren. Bpost wil in de My Bpost app tonen welke post je gaat ontvangen en welke je ontvangen hebt. Daardoor kan je waar en wanneer je maar wil je post digitaal raadplegen. De nieuwe dienst is nog maar in een testfase maar verschillende gebruikers kunnen een uitnodigingsmail ontvangen hebben waarin ze worden gevraagd om Mijn Post mee uit te testen.
Bpost Mijn Post
Sinds deze week worden er mails uitgestuurd waarin testpersonen worden gevraagd om deel te nemen. Het zal mogelijk zijn om verschillende adressen aan Mijn Post te koppelen. “Iedereen die op hetzelfde adres woont en toegang heeft tot je brievenbus kan je post zien.” Naast alle pakjes zal de applicatie in de toekomst dus ook alle andere post gaan tonen, het gaat om:
- Pakjes
- Sommige ongeadresseerde post (op vraag van de afzender)
- Post die door andere postbedrijven worden geleverd
- Post die door onze medewerkers met de hand wordt gesorteerd (niet-machinaal)
- Post die meer dan 350 gram weegt
- Post die door de afzender zelf is gesorteerd. (bv. sommige reclamefolders)
Beschikbaarheid
Het zal mogelijk zijn om de dienst eenvoudig te activeren maar ook weer uit te schakelen. Bpost voorziet ook enkele tools bij verkeerd verstuurde post. Er komt een meldpunt in de My Bpost app. Zoals vermeld gaat het momenteel nog om een testfase, wanneer de dienst officieel voor alle gebruikers wordt uitgerold is niet geweten.