Bankingapp Cake breidt uit naar Nederland
Begin 2020 lanceerde Cake officieel in België. Anderhalf jaar later staat de teller voor de bankingapplicatie op 121.291 gebruikers en zijn er ruim 151 miljoen transacties tegen een totale waarde van meer dan 36 miljard euro door de app verwerkt. Met grote ambities stapt Cake in de Nederlandse markt. Vanaf vandaag is de app in Nederland te downloaden via de appwinkels Google Play Store en Apple App Store.
Wij zijn enorm verheugd om onze banking app Cake vandaag te introduceren in Nederland”, aldus co-founder en CEO Davy Kestens. “In Nederland heerst een sterke innovatieve start-up cultuur en een grote interesse in opkomende fintech start-ups. Onze verwachting is dan ook dat wij veel Nederlanders voor Cake zullen weten te enthousiasmeren. Na een succesvolle start in België zijn we er klaar voor om ook Nederland te gaan veroveren.”
Een stuk van de Cake
Voor wie Cake nog niet kent: het is een bankingapplicatie waar je verschillende bankrekeningen aan kan koppelen om een uitgebreid overzicht te krijgen van je inkomsten en uitgaven. Maar de app bevat nog een leuk extraatje. Via samenwerkingen met commerciële partners uit de retail- en bankensector kan Cake haar gebruikers automatische cashbacks geven op aankopen. Daarnaast krijgen actieve gebruikers van de app ook een deel van de inkomsten van Cake. Sinds de lancering heeft Cake een bedrag van 539.024 euro aan Cake Rewards uitgekeerd aan gebruikers, wat neerkomt op gemiddeld 2,26 euro per gebruiker per maand. Naast een app voor consumenten biedt Cake ook B2B-diensten aan voor bedrijven en banken. We spraken onlangs met Davy Kestens over het unieke businessmodel achter de app.
De uitbreiding naar Nederland is de eerste internationale uitbreiding voor de bankingapplicatie. Maar de ambities van Cake reiken veel verder dan onze noorderburen. Op termijn wil Cake uitgroeien tot een Europese trendsetter.