Disney+ werkt aan goedkoper abonnement met advertenties
Streamingdienst Disney+ zou vanaf 2023 een goedkoper abonnement in zijn aanbod krijgen. Het gaat om een abonnementsformule die verkrijgbaar zal zijn voor een lagere prijs in ruil voor advertenties. Met het goedkopere abonnement wil de streamingdienst meer nieuwe abonnees gaan aantrekken. De bedoeling is om al eind dit jaar een proefproject uit te rollen in de V.S. waarbij de eerste abonnees al zullen kunnen intekenen.
Helaas geeft Disney nog geen inkijk in de prijszetting van het nieuwe abonnement. In ieder geval is het dus de bedoeling om het aantrekkelijke abonnement eerst uit te proberen in de V.S. en pas nadien te gaan inzetten op andere markten. Daarom kan je de abonnementsformule pas verwachten in 2023.
Vandaag de dag heeft Disney+ wereldwijd zo’n 129,8 miljoen klanten. De streamingdienst werkt duidelijk aan meer groei, eerder al werd aangegeven dat het tegen 2024 naar 260 miljoen abonnees wil toewerken. Het nieuwe betaalbare abonnement moet daar dus bij helpen.