Nieuw Disney+-abonnement zal 4 minuten reclame per uur tonen
Begin dit jaar werd duidelijk dat videostreamingdienst Disney+ werkt aan een abonnement dat waarbij klanten minder moeten betalen in ruil voor enkele advertenties. Het bedrijf heeft die plannen nu verduidelijkt en laat weten dat het abonnement maximum 4 minuten aan reclame zal tonen per uur. Dat betekent dat Disney+ tijdens je favoriete serie of film om de zoveel tijd een korte reclamespot zal tonen. Van welke aard die kunnen zijn werd niet meegedeeld.
Disney+ met advertenties
Wat wel wordt meegedeeld is de mogelijke inhoud van de advertenties. De videostreamingdienst wil namelijk zijn familiale status kunnen behouden. Daarom zijn heel wat advertenties in ieder geval al verboden, zo kunnen bedrijven geen reclame maken met een politieke inhoud, over alcohol en andere thema’s voor volwassenen. Tot slot zal ook een concurrent zoals bijvoorbeeld Netflix geen advertenties kunnen tonen op Disney+. Kinderprofielen zullen sowieso geen advertenties te zien krijgen.
Wanneer komt het advertentie-abonnement naar België?
Het is de bedoeling om de nieuwe formule in eerste instantie uit te rollen in de VS. Dat staat gepland voor eind 2022. Alle andere landen zullen het nieuwe aanbod te zien krijgen bij het begin van 2023, exacte data zijn nog niet bekend.
Hoeveel zal het advertentie-abonnement kosten?
Momenteel kost Disney+ je 8,99 euro per maand of 89,90 euro per jaar, waarmee je een beetje kan besparen. Vermoedelijk zal het advertentie-abonnement tegen de 6 of 7 euro gaan aanleunen maar dat kunnen we natuurlijk niet met zekerheid zeggen.