Nieuws

Internettitanen leggen ruzie voorzichtig bij

&nsbp;

Na ruim een week afwezigheid heeft de Amerikaanse veilingsite eBay gedeeltelijk zijn advertentieplaatsing via Google hervat, meldt Associated Press. Ebay zei te experimenteren met andere promotietechnieken, maar volgens geruchten lag er een ordinaire ruzie aan ten grondslag.

eBay, een van de grootste deelnemers in het Google AdWords-programma, hevelde vorige week al zijn investeringen over naar advertentieprogramma’s van Yahoo en Microsoft. Een woordvoerder van eBay zei dat zijn bedrijf andere manieren uitprobeerde om bezoekers naar de site te lokken.

“Onze voornaamste overweging was om te laten zien dat we niet zo afhankelijk van AdWords zijn als sommigen dachten”, zei de woordvoerder tegen een verslaggever van AP. Hij voegde daaraan toe dat het eBay-bezoek in de tien dagen zonder AdWords was toegenomen en dat de verkoop niets te lijden heeft gehad.

Verschillende ingewijden verklaarden dat de tijdelijke stop meer te maken had met een ruw verstoord feestje dan een nieuwe marketingtechniek. Tegelijkertijd met een grote conferentie voor eBay-verkopers organiseerde Google een Checkout Freedom Party, waar de online verkopers van harte welkom waren. Checkout is een nieuwe betaaldienst van de zoekmachine, die moet gaan concurreren met eBay’s betaaldienst PayPal. Nadat de veilingsite zich plotseling terugtrok uit het Adwords-programma, annuleerde Google zijn Checkout-feestje.

Hooggeplaatste eBay-functionarissen benadrukken dat de stap niets te maken heeft gehad met de slechte timing van Google. Topvrouw Meg Whitman zei echter wel dat ze “niet blij was” met de aggressieve wervingsmethoden van Google.

businessebaygoogleitprofessionalnieuwsruzie

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken