Britse kranten schrijven met Google Docs
De Britse Telegraph Media Group laat 1.400 tevreden medewerkers voortaan al hun teksten schrijven met de online kantoorsoftware Google Docs.
De gehele staf van zowel The Daily Telegraph, Sunday Telegraph en Weekly Telegraph als de auteurs van de website Telegraph.co.uk e-mailen vanaf nu met Gmail, chatten met Google Talk en schrijven artikelen en jaarrapporten via Google Docs.
Met de overstap naar de online ‘programmawolk’ is de mediagroep de komende drie jaar een vijfde kwijt van de kosten die het voor vergelijkbare diensten bij Microsoft moest betalen.
Proef
Het mediaconcern liet tien procent van het personeel een half jaar proefdraaien met het online kantoorpakket. Na twee weken uitproberen maakten de gefronste wenkbrauwen plaats voor tevreden gezichten.
“Bij een groot gedeelte van de mensen die het uitprobeerden, zou het moeilijk zijn geweest om het weer van ze af te nemen”, zegt hoofd IT van TMG Paul Cheesbrough tegen Silicon.com. “Als je dat aan het begin van het jaar tegen me had gezegd, was dat een grote verrassing voor me geweest.”