Acer Group lanceert Gateway pc in Europa
Binnen enkele weken lanceert de Acer Group ook de Gateway pc’s in Europa. Naast Acer, Packard Bell en eMachines is dat al het vierde merk van de Acer Group. De Gateway pc’s mikken vooral op de professionele markt.
De Acer Group houdt een multibrandstrategie aan en wil die nog versterken, vertelde Gianpiero Morbello, marketing & branding corporate vicepresident van Acer op het Canalys Channels Forum in Barcelona. Volgens Acer is het merk, en de uitstraling van een merk, de enige differentiator in de pc-markt. Qua technologie zijn de producten niet meer te onderscheiden, net zoals dat ook in de autosector het geval is. Ook daar koopt een consument een voertuig dat het beste bij zijn eigen persoonlijkheid past. “Dat betekent ook dat één merk niet alle marktsegmenten kan dekken.”
Acer nam anderhalf jaar geleden het noodlijdende Amerikaanse merk Gateway over, en verkreeg op die manier ook een aandeel in Packard Bell, dat het vorig jaar uiteindelijk helemaal verwierf.
Gateway wordt in Europa een onafhankelijke divisie, met een hoofdkwartier in Zwitserland. Net zoals de andere merken van de Acer Group zal ook Gateway volledig via het indirecte kanaal verdeeld worden.
Deelnemers aan het Canalys Channels Forum kregen de primeur over de lancering van Gateway in Europa. De officiële aankondiging volgt binnen twee weken. Op het World Mobile Congress in Barcelona zal Acer ook uitpakken met zijn eerste smartphone, ook al het gevolg van een overname.