Spatial View verdeeld door Tech Data

Tech Data heeft de exclusieve rechten verworven voor de 3D schermen van Spatial View. Dit geldt niet enkel voor België en Luxemburg, het gaat om een Europees partnerschap. De overeenkomst is vooral goed nieuws voor gamers.

Het Canadese Spatial View is gespecialiseerd in de integratie van 3D-technologie in pc-schermen, waardoor men zonder extra hulpmiddelen als een 3D-bril 3D-beelden kan zien. Het scherm wordt dus uitgerust met de nodige software zodat het als interface kan dienen tussen de technologische hardware en de 3D-inhoud. “Het is nu nog een nicheproduct,” zegt Alex Salavrakas, chief financial officer van Spatial View, “maar het zal spoedig een massaproduct worden. Het grootste obstakel is nu dat de consument niet weet dat er 3D-schermen bestaan. Tech Data gaat ons helpen de markt te informeren.”
 
Vooral gamers zullen baat hebben bij deze schermen. Bijna 95% van de huidige games is in 3D uitgevoerd. Spatial View zal zich met de 19inch schermen dan ook vooral op de gamers richten. Al 40 actuele 3D-games zijn compatibel met de Wazabee-scherm, waaronder Need for Speed, Call of Duty, World of Warcraft, Unreal en Second Life. Ook andere soorten software zullen zeer binnenkort de 3D-technologie ondersteunen.
 
Het assortiment van Spatial View omvat vier verschillende formaten. Het kleinste scherm (8,4 inch) en de twee grootste schermen (32 en 46 inch) zijn bestemd voor de reclamewereld. Met het 19-inch scherm wordt heel doelgericht de gamersmarkt aangesproken. Daarnaast is er ook de 3DeeShell, een accessoire dat toelaat 3D-beelden te zien op een iPhone of een iPod nano. De 3DeeShell ziet er uit als een simpele beschermingshoes, maar laat toe 3D-beelden te zien. Deze technologie leverde Spatial View een prijs op tijdens de laatste MacWorld.
 
Spatial View koos voor Tech Data omdat het een zo groot mogelijk publiek wil bereiken met zijn producten. Tech Data van zijn kant wil met de 3D-productne verder doorbreken in de doelmarkten van gamers en Apple-fans. “Tech Data is geen onbekende in deze strategische nichemarkten: we hebben namelijk met de lancering van Xbox al onschatbare kennis opgedaan van de gamingmarkt,” zegt Jurgen De Biscop.“Met Spatial View blijven we onze strategie verder zetten om steeds op zoek te gaan naar diversificatie in ons productaanbod. Geen willekeurige of lukrake keuze, maar we gaan voor een diversificatie van producten die een duidelijke meerwaarde bieden voor het resellerkanaal.”

 

3dalex salavrakosApplebusinessiphoneipod nanoitresellerjurgen de biscopspatial viewtech data

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken