Nieuws

Portland Europe geeft IT-resellers vakantietips

Softwaredistributeur Portland Europe heeft een aantal tips in petto voor de reseller tijdens de vakantieperiode. Met deze tips kan de reseller de rustige zomermaanden gebruiken om te bepalen of het serviceniveau beter of uitgebreider kan worden opgezet.

Dit zijn de tips van Portland Europe:
1.Gebruik de rustige periode om uw dienstverlening richting uw klant te optimaliseren. Het is een uitstekend moment om aanpassingen te doen voordat de najaarsdrukte weer nieuwe prioriteiten brengt.
2.Kijk kritisch naar uw serviceafdeling. Is de verhouding remote en on-site beheer optimaal? Worden de capaciteiten van uw mensen maximaal benut? Automatiseer uw IT (kern) beheertaken.
3.Is uw huidige service portfolio volledig. Biedt u een service framework, backup online en/of hosted e-mail services? Laat u zich eens informeren met een demo.
4.Stroomlijn uw SLA-beheer en -workflow. Het is belangrijk om inzicht te hebben in verrichte werkzaamheden en facturabele posten. Weet u of al uw contracten wel winstgevend zijn?
5.Automatiseer uw back-office. Dit zorgt ervoor dat u iedere maand kunt factureren zonder een jungle van werkbriefjes te doorkruisen.
 
“IT-dienstverleners die over een compleet serviceportfolio en een goed gevulde contractportefeuille beschikken, hebben geen last van de dip,” zegt Kim van Brugge, algemeen directeur bij Portland Europe. “Resellers die naast de crisis ook last hebben van een zomerdip kunnen zich in de zomer goed voorbereiden op de transformatie naar een professionele IT-dienstverlener (MSP) of uitbreiding van hun huidige serviceportfolio. Wij helpen hen hier graag bij. Deze maand organiseren wij bijvoorbeeld een managed services webinar met Organic IT om onze expertise op dit gebied te delen met geïnteresseerden.”
businessitresellerkim van bruggeportland europe

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken