Edwin Willems aangetrokken door Infor EMEA
Infor, de leverancier van ERP- en andere businesssoftware, heeft Edwin Willems binnengehaald als vicepresident EMEA Field Marketing. Hij moet de bekendheid van de producten en diensten van Infor vergroten. België lijkt daarvoor een goed startpunt.
Edwin Willems heeft al een behoorlijke carrière in de softwarewereld achter de rug. Zo was hij onder meer marketingdirector voor Oracle België en nadien EMEA marketingmanager bij Business Objects, intussen SAP.
Nu staat hem de taak te wachten om Infors producten en diensten aan een breder publiek bekend te maken. Een niet vanzelfsprekende uitdaging, want het bedrijf krijgt in Europa moeilijk voet aan de grond. Nochtans heeft Infor onder meer de Baan-producten overgenomen, en is het bedrijf volgens de meeste bronnen wereldwijd nummer drie, met een omzet van ruim twee miljard dollar.
Ook in België krijgt Infor moeilijk een voet tussen de deur bij nieuwe klanten. Het bedrijf leeft hier vooral van maintenance-contracten bij klanten die nog steeds bij hun Baan-software zweren. De rest van het (grotendeels bijeengekocht) productaanbod is hier nauwelijks bekend.
Edwin Willems behaalde een mastertitel in wiskunde en computerwetenschappen aan de Universiteit van Leuven, studeerde marketing aan de Universiteit van Brussel, en management aan de Universiteit van Gent.