AMD gooit partner programma om
Volgens de Amerikaanse website Channelweb is chipfabrikant AMD van plan fors in zijn partnerprogramma te investeren. Het bedrijf zou van plan zijn miljoenen dollars te investeren om zijn positie in het kanaal te versterken.
Channelweb haalde zijn informatie op de Everything Channel XChange in Washington. Daar kondigde wereldwijd channeldirecteur Gary Bixler een aantal veranderingen in het partnerprogramma aan. Bixler kondigde veranderingen aan op drie niveau’s, of drie p’s: platforms, programs en profits. Op platformniveau zou een einde gemaakt worden aan de opdeling van het kanaal in partners die CPU’s verdelen en partners die GPU’s verkopen. Naar eigen zeggen is dat een logisch vervolg op het onder één divisie brengen van beide productlijnen.
Op het vlak van programma’s bleef Bixler redelijk vaag. Wel had hij het over een investering van enkele miljoenen dollars in het partnerprogramma. Volgens Channelweb zou het AMD zijn nieuwe partnerstrategie modelleren naar het PartnerOne model van HP. Op het vlak van de derde p, ‘profits’gaf Bixler toe dat AMD zijn partners te weinig ondersteund heeft. Ook daarin zou beterschap komen.