Nieuws

Oracle lanceert 50 specialisaties voor partners

Op zijn OracleWorld conferentie in San Francisco kondigde Oracle zijn Oracle PartnerNetwork Specialized aan. Met deze specialisaties wil Oracle zijn partners de mogelijkheid geven zich beter van elkaar te differentiëren.

Tegelijk met OracleWorld liep in San Francisco ook een event voor zijn partners. Daar kondigde Oracle het nieuwe Oracle PartnerNetwork Specialized aan. De specialisaties kunnen behaald worden in verschillende technologische en sectoriële domeinen. Op die manier kunnen partner zich van elkaar onderscheiden en wordt het ook voor klanten makkelijker om die partner te kiezen die de beste oplossing heeft voor hun specifieke behoeften.
 
Het OPN Specialized programma kent vier niveaus van resellers: Oracle Remarketer, Silver, Gold en Platinum. Deze niveaus worden toegekend afhankelijk van de opleidingen die de reseller volgt via het Oracle Enablement 2.0 platform. Voor de specialisaties telt ook mee welke business resultaten de partner boekt. Nu al zijn 30 specialisaties beschikbaar, tegen eind mei volgend jaar moeten nog 20 nieuwe specialisaties beschikbaar zijn.
 
Volgens Amerikaanse nieuwssites is de laatste tijd vooral het aantal Oracle Remarketer partners toegenomen. Dat programma houdt in dat resellers toegang krijgen tot Oracle-producten zonder het inschrijvingsgeld te betalen dat normaal wel van channel partners gevraagd wordt. Oracle’s channelbaas Judson Althoff gaf aan dat wereldwijd 80% van de Oracle-verkopen via partners verloopt.

 

businessitresellerjudson althofforaclepartner

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken