Nieuws

Win een Fujitsu-bestelwagen

Gecertificeerde partners van Fujitsu Technology Solutions maken kans om één van de zes bestelwagens te winnen die het bedrijf weggeeft in zijn ‘Channel Challenge’. Doel van de actie is dubbel: bestaande partners belonen en nieuwe partners aantrekken.

De prijs van deze incentive is niet mis: zes resellers krijgen in de loop van volgend jaar een bestelwagen cadeau. Gepersonaliseerd, dus niet alleen met het logo van Fujitsu Technology Solutions en co-sponsor Intel, maar ook met de eigen naam, en andere vermeldingen van de winnende reseller. De bestelwagen blijft eigendom van de reseller, al staat hij natuurlijk wel in voor het onderhoud. Over het merk en type van de bestelwagen wordt nog onderhandeld met een aantal merken, maar er mag van uitgegaan worden dat het toch al snel een bestelwagen is die rond de 10.000 euro kost.
 
“Veel van de incentive acties die we kennen zijn kermiskoersen,” zegt sales director Paul Gysemans van Fujitsu Technology Solutions. “Acties op korte termijn met als resultaat een snoepreisje, en eens die reis voorbij is, is ook de incentive vergeten. Met de Channel Challenge hebben we een actie waar iedereen van de winnende bedrijven van kan profiteren, terwijl zowel we winnaars als wijzelf er ook lange tijd visibiliteit mee krijgen. Zie het maar als de ‘Tour de France’ van de incentives.”
 
De Channel Challenge van Fujitsu Technology Solutions loopt gedurende zes maanden, van 1 november 2009, tot eind april volgend jaar. Alleen gecertificeerde resellers mogen deelnemen, waarbij wel de mogelijkheid gelaten wordt om bijvoorbeeld ook begin volgend jaar nog de certificering te halen. Op die manier zullen wellicht ongeveer een 200-tal resellers aan de Channel Challenge kunnen deelnemen.
Per deelnemende reseller wordt afzonderlijk een target bepaald. “Waar we naar kijken is groei in de ‘share of wallet’, dus hoeveel van de omzet van een reseller met onze producten gebeurt,” zegt Gysemans. Daarbij hebben bestaande trouwe resellers evenveel kans om te winnen als resellers die nu pas met Fujitsu gaan werken. “Van iemand die nu al 80% van zijn omzet met ons doet, kunnen we geen verdubbeling verwachten. Maar een reseller die nu maar 10% met materiaal van ons doet, moet dat wel kunnen.”
 
Om de analogie met de Ronde van Frankrijk door te trekken, worden ook ‘tussenspurten’ georganiseerd: in de eerste twee maanden kunnen servers extra punten opleveren, in een tweede periode clients en in de laatste maanden staan blade servers en storage centraal. “Maar uiteindelijk is het wel de regelmaat die de winnaars zal bepalen, het volstaat niet enkel in één periode uit te blinken.” Per ‘tussenspurt’ is er ook nog een notebook te winnen voor de beste prestatie in die periode.
 
Deze incentive loopt in samenwerking met Tech Data en Ingram Micro: alleen producten die via deze distributeurs worden aangekocht, tellen mee in de Channel Challenge.
blade serverbusinessclientfujitsu technology solutionsincentiveitresellerpaul gysemansserverstorage

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken