Tweede kans voor Emporia in Belgische markt
Het Oostenrijkse familiebedrijf Emporia Telecom onderneemt een nieuwe poging om de Belgische markt te bewerken met zijn mobiele telefoons voor senioren. In tegenstelling tot de poging vorig jaar, wordt dit keer ook meer ingezet op het reseller kanaal.
Emporia richt zich op een doelgroep die door andere aanbieders van mobiele telefoons wordt verwaarloosd: de 50 plusser. “In een tijd waarin we alleen nog maar praten over smartphones, mobiel internet en geïntegreerde camera’s, vergeten we vaak dat niet iedereen deze technische snufjes begrijpt of kan volgen,” zegt country manager Benelux Koen Delaet van Emporia Telecom. Senioren willen net zo goed bereikbaar zijn, maar heeft geen behoefte aan allerlei snufjes en wil met een gsm alleen kunnen telefoneren.
Emporia stelde vorige week Global Sat aan als verdeler van de toestellen, zodat een brede markt aan resellers kan worden bereikt. Het is de bedoeling de komende maanden nog een tweede distributeur op te tekenen. Voor Emporia deze zomer een eigen Benelux-vestiging opzette, werd het merk in de markt gezet door divers sales agenten en waren de toestellen onder meer via de keten Vandenborre te koop. Maar Delaet ziet zeker de toegevoegde waarde van de telecom- of ict-reseller die zijn klanten wat extra uitleg kan geven over hoe de telefoon moet worden gebruikt. Daarnaast worden als alternatief kanaal ook de CM Thuiszorgwinkels ingezet.
De toestellen van Emporia zijn nog steeds vrij prijzig (149 euro voor de EmporiaLIFEplus ), maar dat betekent dat er ook voor de reseller nog een goede marge op zit.