Nieuws

Avaya-partners verwachten herleving in 2010

Uit onderzoek dat communicatiespecialist Avaya liet uitvoeren onder zijn Europese partners, blijkt dat deze heel positief ingesteld zijn over 2010. Twee derde van de Avaya-partners verwacht dat de marktvraag volgend jaar zal stijgen.

Avaya liet in de loop van oktober een ondezoek uitvoeren waaraan 354 Europese partners deelnamen. 63% van de deelnemers aan het onderzoek denkt dat 2010 een verbetering van de bestedingen te zien zal geven. 32 procent neemt nog een afwachtende houding aan. De nieuwe omzet zal er volgens de partners in de eerst plaats komen dank zij Unified Communications (38 procent van de deelnemers zet dit op één) en Voice over IP (23%). Ook virtualisatie (16%) en software-as-a-service (10%) werden vaak genoemd. Groene IT is met twee procent duidelijk van de agenda verdwenen.
 
Opmerkelijk is wel dat de partners vermoeden dat klanten niet meteen zullen investeren in nieuwe apparatuur, wel in verbeteringen aan de bestaande systemen. De klanten vertelden de partners dat ze investeringen plannen met het oog op meer productiviteit (29 procent) en het verlagen van operationele kosten (36%). Dat zien ze als hun belangrijkste strategie voor de komende twaalf maanden.
 
“Onze partners zijn bijzonder positief over volgend jaar en zien vele mogelijkheden,” zegt Alain Huys, managing director van Avaya Belux. “Uiteraard zijn wij erg verheugd dat ze zoveel vertrouwen hebben in UC en VoIP. Ook de focus op virtualisatie is erg interessant. Dit omdat dit de nieuwe manier wordt waarop Avaya zijn applicaties aanbiedt en laat evolueren. Dat klanten willen investeren in hun huidige systemen is ook goed nieuws voor onze partners die Avaya Aura aanbieden. Hiermee benutten klanten nog steeds hun huidige investeringen, verlagen ze kosten en bouwen ze aan een geavanceerd communicatieplatform waarmee ze klaar zijn voor de toekomst.”
 
Avaya ondervroeg zijn partners ook over het recept voor een goede samenwerking. Dertig procent van de deelnemers vindt een eerlijk en oprecht partnerschap het belangrijkste, 28% vindt klantenondersteuning bij problemen van het grootste belang.
alain huysavayabusinessitresellerunified communicationvirtualisatievoice over ip

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken