Tech Data zet schouders onder Start2Surf
Tech Data gaat een belangrijke rol spelen in de Start2Surf campagne die de overheid midden november aankondigde. Tech Data wordt exclusief verdeler voor de pakketten waarin HP, Samsung of Packard Bell materiaal zit.
Met Start2Surf@home wil de federale overheid 100.000 gezinnen of personen de weg wijzen naar het internet. Het verhogen van het pc-bezit bij de bevolking is volgens de overheid cruciaal om zoveel mogelijk burgers op de informatiesnelweg te krijgen. Daarom subsidieert ze de aankoop van een pakket dat bestaat uit een pc, een kaartlezer voor de elektronische identiteitskaart en een internetabonnement. Wie een dergelijk pakket aankoopt, kan de btw via een belastingkrediet terugkrijgen. Op die manier kan het geheel in een goedkoop pakket vanaf 349 euro aangeboden worden.
Ook bij de vroegere campagne van ‘Internet voor Iedereen’ speelde Tech Data al een belangrijke rol. Volgens program manager Bjorn Stylemans en category manager Heidi Roels speelde de ervaring die Tech Data bij die eerdere actie opdeed, een belangrijke rol bij het binnenhalen van deze opdracht. Met de verschillende modellen en internetabonnementen zijn alles samen momenteel tien combinaties beschikbaar via Tech Data. Concreet zorgt Tech Data voor de bundeling van de hardware, de eID-kaartlezer en het internetabonnement. Tech Data bestelt alle onderdelen bij de diverse leveranciers, voegt ze samen tot pakketten en zorgt voor de stock en de distributie. Een reseller die een dergelijk pakket voor 16u bestelt, krijgt het de volgende dag al aangeleverd, indien het pakket op voorraad is. Wanneer gekozen wordt voor een internetabonnement van Belgacom,kan Tech Data de reseller helpen bij de activering ervan. Voor Telenet loopt dit enkel via verdelers die door Telenet erkend zijn. Volgens Tech Data bieden deze pakketten tal van mogelijkheden om aan cross-selling te doen, al was het maar door bv. ook een printer, of een noteboektas extra aan te bieden. Deze kunnen dan meteen samen met het pakket bij Tech Data besteld worden.
Tech Data hoopt zo’n 70% van het totale aantal verkochte Start2Surf-pakketten te kunnen verzetten. Via InTouch is het bestellen van deze pakketten extra eenvoudig gemaakt.
Tech Data ondersteunt het initiatief op verschillende manieren, onder meer via posters en informatiemails naar de resellers. Ook via TD Media wordt informatie aangeboden. Alle details over deze actie zijn te vinden op www.techdata.be/start2surf.