Nextel neemt telefonietak Sencit Belgium BVBA over
Telecom integrator Nextel neemt de telefonieactiviteiten van Sencit Belgium BVBA over. Ook de personeelsleden van deze afdeling verhuizen mee naar Nextel. Sencit zelf gaat concentreren op zijn data-activiteiten.
Sencit BVBA werd in 2007 opgezet en specialiseerde zich zowel in data als in telecommunicatie, dit laatste vooral gericht op de kleine KMO. Daarnaast is er ook nog Sencit Enterprise NV (het vroegere CSS), dat volledig in de telecommunicatie werkt, maar dan gericht op de midmarket en de enterprise markt.
Sencit BVBA wil zich nu volledig concentreren op zijn data-activiteiten, net name ook op het grote contract dat Sencit binnenhaalde bij een groot bedrijf uit de automobielsector. “Bij Sencit Belgium zitten de hoogste Cisco certificaten en oplossingen waarmee Sencit Belgium deze divisie zal blijven ondersteunen,” zegt Martine Serrien, algemeen directeur van Sencit Belgium BVBA.
De telecomactiviteiten van Sencit Belgium BVBA draaien voor een groot deel rond de instapproducten van Avaya. Bij Nextel zit al heel wat Avaya-expertise, na de overname ongeveer een jaar geleden van een deel van de actviteiten van Avaya over, met name alles wat met Tenovis te maken had. Daardoor kwamen er 2500 klanten en 36 medewerkers extra bij.
Door de overname van de telecomactiviteiten van Sencit, krijgt Nextel er 250 telefonieklanten bij. “NexteL verstevigt gestaag haar marktpositie. Sinds de oprichting realiseren we een gezonde en geleidelijke groei,” zegt managing director Bart Troubleyn, van NexteL. Om de groei te bestendigen is Nextel nog op zoek naar tien nieuwe medewerkers.