Nieuws

Gebruikersgemak centraal bij Norton 360

Recent bracht Symantec zijn nieuwste versie van Norton 360 op de markt. Liever dan de nieuwste toeters en bellen op technologisch vlak, praat country sales manager consumer products Harry Klein van Symantec over de voordelen die het nieuwe product biedt voor de consument.

Waarin verschilt versie 4.0 van versie 3.0 van Norton 360?
Natuurlijk zijn er een aantal technologische vernieuwingen en verbeteringen, maar de reseller moet niet op de technologie focussen. Hij moet er de consument vooral van overtuigen dat hij met ons product heel goed beveiligd is. En dat mag de reseller zeggen op basis van de vier onderdelen waaruit Norton 360 bestaat: de beveiliging zelf, wat we vroeger antivirus noemden, de identiteitsbeveiliging, het onderhoud van de pc en de back-up.
Waarom maakt back-up onderdeel uit van een beveiligingssuite?
Uit onderzoek van IDC blijkt dat meer dan de helft van de gebruikers nooit of slechts sporadisch een back-up neemt. Nochtans zijn de data op een pc belangrijker dan die pc zelf. Consumenten nemen geen back-up omdat dat te lastig is: het is een ander programma en vereist een extra handeling. Dus wordt het vergeten. Nu we back-up een standaard onderdeel maken van Norton 360, staat die back-up altijd aan, en worden gegevens opgeslagen terwijl de pc niet gebruikt wordt. Die back-up kan lokaal zijn, op een harde schijf of online. Sinds vorig jaar bieden we bij Norton 360 2GB online back-up gratis, en bij de Premium Edition zelfs 25 GB. De consument kan dan zelf extra online ruimte bijkopen. Dit gebeurt nu nog online, maar in de Verenigde Staten wordt dit al door resellers verkocht. Ook in de UK loopt een experiment en zodra we zien dat er in België draagvlak voor is, laten we de online back-up ook hier door resellers verkopen.
U promoot vooral het gebruikersgemak. Hoe uit zich dat nog meer?
Onder meer ook in de tools voor het onderhoud van de pc. Een consument wil niet zelf met defragmentatie aan de slag gaan, ook dat gaat automatisch. Ook de identiteitsbeveiliging die we ingevoerd hebben in versie 4.0 maakt het leven voor de consument gemakkelijker.
Waarom is dit product interessant voor de reseller?
Voor het eerst kan een consument van eender welk Norton product upgraden naar Norton 360 4.0. Als een gebruiker bijvoorbeeld een upgrade van Norton Antivirus aan 39 euro wilde kopen, kan de reseller nu een upgrade naar het veel vollediger Norton 360 verkopen aan 69 euro. Dat is extra marge. Op het Norton Dealer Platform bieden we de resellers heel veel informatie die hem moet helpen de nieuwe versie te verkopen op basis van de mogelijkheden inzake back-up en identiteitsbeveiliging. En een groot deel van ons marketing geld gaan we ook uitgeven aan de promotie van Norton 360. Bovendien komt er nog een speciale promotie waar ik nu nog maar weinig over kan zeggen.
back-upbeveiligingbusinessharry kleinitresellernortonproductsymantec

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken