Fujitsu biedt ook diensten via kanaal
Een goede 200 resellers trokken eind februari naar het Brusselse Atomium voor een avondje presentaties, demo’s en sociale contacten. Fujitsu Technology Solutions hield er zijn B2B-event The Dynamic World of Fujitsu.
Een jaar na de nieuwe start van het voormalige Fujitsu Siemens was sales director Paul Gysemans blij om niet alleen oude bekenden, maar ook nieuwe gezichten terug te zien. “Een jaar geleden hebben we een aantal beloften gedaan, die we misschien nog niet allemaal ingevuld hebben, maar we gaan ons best doen om die nu nog beter hard te maken.” De hele avond was bedoeld om de resellers te tonen dat Fujitsu zijn indirecte kanaal goed wil verzorgen én dat het producten heeft waarmee de reseller zich kan differentiëren. Dat daar in sommige gevallen (bijvoorbeeld voor de Eternus DX storage systemen) marges van minstens 20 procent bij komen kijken, is natuurlijk helemaal mooi meegenomen.
Belangrijkste aankondiging van de avond was, naast de introductie van een hele reeks nieuwe notebooks, desktops en werkposten, de manier waarop partners van Fujitsu nu ook gebruik kunnen maken van de dienstencapaciteit van Fujitsu. Resellers die zich minder vertrouwd voelen met servers en storage integratie kunnen een beroep doen op de ervaring van de services afdeling van Fujitsu. Daar houdt de reseller zelf een marge van negentien procent aan over. Afhankelijk van de configuratie werden diverse modulaire pakketten vastgelegd.
Op vlak van de hardware brengen de nieuwe Lifebooks, Celsius, Amilo en Esprimo’s verbeteringen in de design (met onder meer zoom-in en zoom-out van de touchpad, net als op een iPod), het energieverbruik en de beveiliging. Zo wordt de nieuwste Intel-technologie voor diefstalbeveiliging (met op afstand wissen van data) ingevoerd.