Tech Data op de groene toer
Tech Data gaat vanaf deze maand de groene toer op. De distributeur schakelt zich in in de wereldwijde ‘Plant for the Planet’ actie, die ook in België overgenomen wordt. Resellers kunnen meewerken aan een beter milieu en Tech Data pakt ook zijn marketing groener aan.
De Plant for the Planet actie is een initiatief van de Verenigde Naties en wordt in België overgenomen door het Agentschap voor Natuur en Bos. Wereldwijd wil de Verenigde Naties 7 miljard bomen planten, in Vlaanderen gaat men voor één miljoen nieuwe bomen. Tech Data draagt zijn steentje bij door producten van twintig vendors van het Oxygen-label te voorzien. Voor iedere 125 euro aan dergelijke Oxygen-producten, zorgt Tech Data voor één boom.
Daarnaast versterkt Tech Data ook de groene aanpak van zijn marketing. Zo levert het bedrijf al een groene bijdrage door haar magazines bewust op FSC-papier te drukken en de drukkerij milieuvriendelijke praktijken op te leggen. Daarnaast kunnen klanten er ook voor kiezen om online digitale communicaties te ontvangen. Bovendien werd strategisch gekozen voor e-facturatie, reductie van het aantal dozen per verzending, consolidatie van het aantal van zendingen en er wordt getest met biologisch afbreekbare luchtzakjes.
De Oxygen actie van Tech Data loopt tot eind juni. Tech Data sponsort maximaal 6250 bomen, goed voor 2,5 hectare nieuw bos. De deelnemende resellers kunnen groene ICT-prijzen winnen.