Global Sat Belgium breidt zijn Global Sat College uit
Telecomdistributeur Global Sat Belgium breidt zijn opleidingen binnen de Global Sat College uit. Naast de productgerichte trainingen, komen er nu ook opleidingen bij die zich toespitsen op een efficiëntere winkelverkoop en key account management. Global Sat Belgium wil managers ook leren hun werknemers beter te coachen.
Dit voorjaar startte Global Sat Belgium met productgerichte opleidingen. “De wereld van de mobiele communicatie gaat iedere dag met gigantische stappen vooruit. Wie moeite heeft om bij te blijven is zeker geen uitzondering,” motiveerde managing director Frédéric Suetens toen deze uitbreiding van het dienstenpakket van zijn bedrijf. Het ontbrak resellers immers vaak aan kennis over besturingssystemen, platformen en nieuwe mogelijkheden. Nu gaat de distributeur dus nog een stap verder, met cursussen over ‘Efficiënte winkelverkoop’, ‘Key Account Management, ‘Verkoopstechnieken perfectioneren’, ‘Een sterk commercieel team leiden’ en ‘De manager-coach’.
De cursus efficiënte winkelverkoop (1 dag) is er op gericht de verkoper in de winkel te trainen in het snel en efficiënt verkopen van een product en tegelijk de klant te binden. De cursus gaat in op de analyse van de behoefte van de klant, het voorstellen en toelichten van oplossingen, het inschatten van het karakter van de gesprekspartner en de verkoop daarop af te stemmen, het beter omgaan met moeilijke klanten en het afronden van gesprekken en tevreden stellen van de klant.
De opleiding key account management (2 dagen) is gericht op beginnende of ervaren account managers die nog beter willen worden en brengt hen alle essentiële elementen van deze heel specifieke managementvorm bij. De cursus gaat onder meer in op het herkennen van het profiel van de klant, het zich aanpassen aan dat profiel, het opbouwen van constructieve onderhandelingen en het beheer van een grote account.
De cursus ‘manager-coach’(2 dagen) is bedoeld voor alle leden van een onderneming die leiding hebben over medewerkers en moet hen met praktische oefeningen en case studies onder meer leren hoe ze medewerkers verantwoordelijkheid kunnen geven, hoe ze een goede interne communicatie kunnen opbouwen en hoe ze de competenties van hun medewerkers kunnen ontwikkelen.
Global Sat Belgium legt er de nadruk op dat al deze opleidingen gericht zijn op de praktijk, met pragmatische oplossingen die de reseller zullen helpen om efficiënter te werken binnen het bedrijf en met klanten.
Meer informatie over deze opleidingen is te vinden op de website van Global Sat Belgium.