Symantec wil partners laten groeien

Specialisatie is het sleutelwoord in het nieuwe partnerprogramma van Symantec. Het bedrijf wil dat zijn partners zich in bepaalde domeinen specialiseren om zich op die manier te onderscheiden van hun collega’s.

Hoewel de specialisaties per regio kunnen verschillen, wil Symantec graag dat zijn partners zich specialiseren in één of meerdere van volgende domeinen: Endpoint Management, KMO, Data Loss Prevention (DLP), Foundational Enterprise Security en IT Compliance. Het aantal specialisaties zal in de toekomst nog uitgebreid worden.
 
Het Symantec Partner Program blijft verder werken met de bestaande partnerniveaus Registered, Silver, Gold en Platinum, maar de graad van specialisatie zal mee bepalen in welke categorie een partner ingedeeld wordt. Voor iedere specialisatie moet aan een bepaald aantal voorwaarden voldaan worden.
 
Daar staat uiteraard ook wat tegenover. Om de investeringen van zijn partners te belonen biedt Symantec een aantal exclusieve voordelen aan zijn partners om hen te helpen competitiever te zijn en dus ook meer omzet te halen. Gespecialiseerde partners krijgen ook sneller toegang tot commerciële en technische resources van Symantec, en worden ook financieel beloond.
 
Het nieuwe partnerprogramma gaat na de zomer van start, wat betekent dat partners een transitieperiode krijgen om zich in deze specialisaties te bekwamen.
 
beveiligingbusinessdlpitresellerpartner programspecialisatiesymantec

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken