Juniper vernieuwt partnerprogramma
Netwerkenspecialist Juniper Networks zet nieuwe partnerplatforms op waarmee partners hun verkoop en implementatie van Juniper-producten kunn verbeteren. De partners kunnen hiermee beter inspelen op het concept van het ‘nieuwe netwerk’, dat de kosten en complexiteit van netwerken terugdringt, zegt de netwerkleverancier.
Juniper stelt de nieuwe Juniper Networks Learning Academy en het Juniper Networks Global Marketing Resource Center deze maand tijdens verschillende partnerconferenties voor. De Juniper Networks Learning Academy start nog dit kwartaal. Het biedt een nieuwe online leeromgeving waar partners informatie en trainingen vinden op het gebied van sales en technologie. De omgeving voorziet onder meer in online testen, podcasts, video’s en virtuele demo’s. De Learning Academy is gratis voor Juniper-partners, zorgt voor maatwerk in trainingen en maakt het volgen van de persoonlijke prestaties van deelnemers mogelijk.
Het nieuwe Juniper Networks Global Marketing Resource Center is vanaf de tweede helft van 2010 beschikbaar. Hier vinden Juniper-partners allerlei marketingtools en andere hulpmiddelen. Met dit platform vereenvoudigen partners het creatieve proces en maximaliseren ze hun return on investment door versterking van de eigen onderneming. Daarnaast zorgt het platform voor marketingtools voor promotie van de dienstverlening en het genereren van vraag naar de Juniper-producten.
In een recent onderzoek van het Amerikaanse magazine CRN kwam Juniper Networks als beste uit de bus voor de financiële vergoedingen aan het kanaal.