Ook LinkedIn krijgt like-knop
Netwerksite LinkedIn krijgt nieuwe functies voor groepen. Voortaan kan je inhoud op de site ook als ‘leuk’ markeren.
Groepen werden op LinkedIn een klein jaar geleden geïntroduceerd en komen vooral neer op een soort open forum. Die groepen krijgen nu een nieuwe lay-out waarbij externe links beter worden geïntegreerd. Ook wordt je foto getoond bij elke reactie die je achterlaat.
Met de like-knop kan je net zoals op Facebook aangeven wanneer je bepaalde inhoud interessant vindt. Populaire items worden zo gemarkeerd voor een betere zichtbaarheid. Bovendien kan je zien wie wat leuk vindt, legt LinkedIn uit op de bedrijfsblog.
De follow-functie moet dan weer het overzicht geven in grote groepen. Zo kan je kiezen om alleen maar e-mailupdates te krijgen wanneer gebruikers die je volgt iets doen in een bepaalde groep. Mensen met veel volgelingen die voor veel participatie zorgen, worden dan weer gemarkeerd als top influencers.
De uitbreiding past in LinkedIns strategie om meer activiteit op zijn site te krijgen. Vorig jaar werd het platform nog geopend voor ontwikkelaars die applicaties rond de site willen bouwen. Recent werd zelfs Twitter helemaal geïntegreerd.