Symantec verlaagt instapdrempel voor Small Business specialisatie
Beveiligingsspecialist Symantec heeft een aantal verbeteringen aangebracht aan zijn Small Business specialisatie. Door de instapdrempel te verlagen, wil Symantec meer resellers toegang bieden tot deze specialisatie.
Zoals bekend zet Symantec er zijn resellers toe aan om zich op een aantal domeinen te specialiseren, liever dan alles voor iedereen te willen betekenen. Een van die specialisaties is die rond het aanbieden van oplossingen aan kleine en middelgrote bedrijven. Om het programma aantrekkelijker te maken, zijn nu een aantal verbeteringen aangebracht die meer resellers tot het programma moeten laten toetreden.
Een van de verbeteringen is de Small Business Margin Builder, een online verkoopregistratiesysteem waarmee Small Business Specialization partners op bepaalde transacties betere marges krijgen. Verder krijgen de erkende partners meer technische ondersteuning. Zo kunnen ze nu de klok rond gratis bellen met de technische helpdesk. Om de resellers meer vertrouwd te maken met de producten van Symantec, krijgen Small Business partners 50 gratis licenties voor eigen gebruik van diverse Symantec-producten voor de KMO. Met betere kennis kunnen ze de klanten ook beter voorlichten.
Symantec dacht ook aan het marketingaspect: met de Campaign Creator krijgen de resellers een snelle en gebruiksvriendelijke tool ter beschikking waarmee ze zelf eenvoudig e-mailcampagnes kunnen ontwikkelen om potentiële klanten te bereiken. Daarnaast is ook een marketing helpdesk opgezet die zowel op verzoek als op eigen initiatief marketingondersteuning biedt voor alle KMO-oplossingen van Symantec.
“Met deze verbeteringen aan de Small Business specialisatie kunnen partners hun verkoopcycli versnellen en zich onderscheiden van de concurrentie,” zegt Ian Walker, Enterprise Distribution & SMB verkoopsdirecteur bij Symantec Benelux. “We willen onze partners ondersteunen in de groeiende vraag naar gegevensbeveiliging voor de KMO. Met onze Small Business specialisatie kunnen we veel meer partners winst laten maken.”