Thecus biedt nog betere garantie
Opslagspecialist Thecus wil zijn klanten een nog betere service bieden. Wij een uitbreiding van zijn garantie koopt, krijgt in geval van problemen een nieuw toestel toegestuurd in ruil voor zijn defecte apparaat. Deze uitgebreide garantie wordt voorlopig enkel via distributeur Jasa aangeboden.
Bedrijven kunnen het zich niet permitteren dat opslagapparatuur gedurende lange tijd onbeschikbaar is, en willen ook zelf geen stock van vervangmateriaal houden. Dat is de problematiek waar Thecus met zijn nieuwe aanbod op inspeelt.
De Advanced Warranty van Thecus slaat op de 7-bay towermodellen en 1U & 2U toestellen en houdt onder meer ook in dat de standaard garantie van twee jaar op drie jaar wordt gebracht. Daarnaast wordt dus ook een vervangtoestel aangeboden. Wie een probleem heeft, kan rechtstreeks bellen naar de Nederlandstalige helpdesk van Thecus in Nederland, en krijgt een aantal routinevragen gesteld. Indien uit deze vragen blijkt dat het probleem niet makkelijk op te lossen is, wordt automatisch vervangmateriaal opgestuurd dat de klant kan ruilen tegen het defecte toestel.
“Voor de reseller betekent dit een extra service die hij kan verkopen,” zegt sales manager Nico Pirnay van verdeler Jasa. “En voor de prijs moet de eindgebruiker het zeker niet laten.” Voor de 7 bay toren en de 1U bedraagt de kostprijs van de advanced warranty 300 euro, voor de 2U-modellen is dat 370 euro. “Dat is een habbekrats voor een dergelijke service.”
Nico Pirnay somt ook nog eens de voordelen van Thecus op: “de prijs zit goed, het zijn technisch goede producten en Thecus beschikt over een brede productlijn voor de KMO. Bovendien is het wellicht het enige bedrijf in zijn markt die Nederlandstalige support kan geven.”