Brocade breidt Alliance Partner Network programma uit
Brocade kondigde een reeks vernieuwingen aan voor de Professional Services Partner (PSP) en Support Delivery Partner (SDP) programma’s die binnen het Brocade Alliance Partner Network (APN) vallen. De nieuwe programma’s moeten vooral de winstgevendheid van de partners verhogen.
Het nieuwe uitgebreide PSP-programma maakt het voor partners mogelijk om alle potentiële inkomsten die behaald zijn door de verkoop van professionele services te behouden. Het SDP-programma is gewijzigd naar een value-based model op een pay-for-performance basis. De nieuwe programma’s zijn ontwikkeld om de winstgevendheid van de partners te verhogen door hen te ondersteunen bij de verkoop en levering van professionele services en supportdiensten – van oplossingontwikkeling tot implementatie. De programma’s maken het voor partners mogelijk het productportfolio te vergroten om op die manier onderscheidende en gespecialiseerde diensten te leveren aan eindklanten. Brocade kondigt ook wijzigingen aan in de structuur van de PSP- en SDP-programma’s waarmee de complexiteit wordt verlaagd en het gebruikersgemak voor de partners vergroot.
De nieuwe programma’s zijn beschikbaar voor alle APN partners met een Elite of Premier status. Deze partners kunnen zich kwalificeren voor het PSP-programma door aan een aantal specifieke eisen te voldoen, waaronder het behalen van standaard industrie certificaten en de naleving van on-site audits. Binnen deze nieuwe programmastructuur kunnen partners deelnemen aan een uitgebreid services leveringsprogramma. Dit programma biedt een aantrekkelijke waardepropositie waaraan periodieke inkomsten kunnen worden ontleent, terwijl ze zichzelf als betrouwbare adviseur voor de eindklant kunnen positioneren.
Naast de voordelen van elk programma, ontvangen gekwalificeerde PSP- en SDP-programma deelnemers ook toegang tot een aantal tools om hen te ondersteunen in de promotie en verkoop van deze producten. Deze tools bestaan uit promotie binnen de nieuwe Global Partner Locator, gebruik van speciale logo’s en exclusief beeldmateriaal op de website van partners en gratis certificatiesoftware. In combinatie met de nieuwe elementen van de PSP- en SDP-programma’s bieden deze tools een uitgebreid pakket waarmee partners in elk stadium van de verkoopcyclus kunnen instappen.
“Het APN programma ontleent zijn kracht aan de filosofie ‘Return on Partnership’. We zijn continue opzoek naar manieren om meer winstgevendheid voor onze partners te creëren. De verbeteringen aan de PSP- en SDP-programma’s getuigen hiervan,” zegt Amanda Giddins, EMEA channel director bij Brocade. “Nu klanten steeds meer migreren richting een gevirtualiseerde, services-on-demand computing omgeving, zijn resellers steeds meer gericht op servicegedreven verkoop. Door met Brocade samen te werken zijn partners voorbereid en goed uitgerust om waardevolle ondersteuning en professionele oplossingen te kunnen bieden. Ze kunnen zichzelf positioneren als een betrouwbare adviseur in het proces.”