Vision 2011: Kris Poté
Hoe kan een Belgisch bedrijf inspelen op het herstel van de economie en welke impact heeft dit op hun ICT-strategie?
Nu in sommige sectoren de economie herstelt, is het terug tijd om te focussen op groei en op de versterking van de concurrentiekracht. Nieuwe technologieën kunnen hier daadwerkelijk een toegevoegde waarde zijn. Het is aan de IT-verantwoordelijken in bedrijven en bij de overheid om duidelijk te maken wat nieuwe technologieën kunnen betekenen en hoe zij het verschil kunnen maken.
Zij moeten dit duidelijk maken aan diegenen die het bedrijf of de organisatie leiden en sturen, de directie dus en de "business managers". IT werkt maar pas als het is afgestemd op de commerciële verzuchtingen van het bedrijf of op de dienstverlenende noden van een overheidsorganisatie.
[download_file]
Daar zou de kracht van verandering moeten zitten : mens en machine in een geoliede tandem. Want : "people matter, results count".
Hoe zal uw bedrijf inspelen op deze behoeften?
Capgemini brengt haar "Top Line Initiatives" in stelling om bedrijven en organisaties te helpen om beter in te spelen op veranderende behoeften. Dat zijn : Business Intelligence Management, Infostructure Transformation Mangement (zeg maar "cloud"), Testing, Application Lifecycle Services, en Smart Energy Services (specifiek naar de nutsvoorzieningen toe).
Daarnaast ontwikkelt Capgemini nog verschillende aangepaste diensten. "Aangepast" omdat Capgemini rekening houdt met de specifieke vragen en aandachtspunten van de klant. Dit heet een "account oriented approach", waar elke klant op maat bediend wordt. Centraal daarbij staat een gezonde dialoog en een verregaande samenwerking met als doel de businessresultaten van de klant fel te verbeteren.
Disclaimer: voor de inhoud van dit artikel is enkel Capgemini verantwoordelijk.