Nieuws

Drobo lonkt naar KMO

Dataopslagspecialist Drobo richt zich met een nieuwe productlijn voluit op de kleine en middelgrote onderneming. Het bedrijf gaat op zoek naar Value Added Resellers om de producten ook in België in de markt te zetten.

De nieuwe productlijn van Drobo is gericht op klanten die op zoek zijn naar opslagcapaciteit voor hun business, maar dan zonder de compexiteit – en het prijskaartje – van legacy storage. Drobo positioneert zichzelf als oplossing voor primaire en secundaire storage voor onder meer Exchange en SharePoint, VMware en back-up.

Het eerste KMO-product van Drobo is intussen ruim een jaar op de markt. “Voorheen richtten we ons vooral op de SOHO-markt”, zegt Paul Thackeray van Drobo, verantwoordelijk voor het kanaal in de Benelux. “Dat is meer een volumemarkt. De KMO willen we bedienen met Value Added Resellers: partners die de klant begeleiden naar de juiste oplossing.”

Makkelijke markt
Drobo ziet zichzelf als een interessant product voor de reseller. “De verkoopcyclus van de producten is vrij kort. Dat zorgt voor een snelle cashflow. Voor de reseller gaat het ook om een markt die makkelijk aanspreekbaar is. Het is bovendien een product waar de reseller heel wat extra diensten rond kan verkopen, bijvoorbeeld rond back-up en netwerk.” Op de Belgische markt is Drobo voorlopig enkel via de retailers aanwezig. Het bedrijf wil in ons land een netwerk van dertig tot vijftig Value Added Resellers uitbouwen.

 

businessitresellervar

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

Bekijk de huidige aanbiedingen bij Coolblue

👉 Bekijk alle deals