Schrijft of adverteert u voor de juiste doelgroep

Schrijft of adverteert u voor de juiste doelgroep

Vroeger was het internet voornamelijk bevolkt door mensen die er beroepshalve mee te maken hadden, tieners die er lustig op los MSN’den of door mensen die op zoek waren naar, laten we zeggen, ‘natuurschoon’. Er zijn nog veel bedrijven die deze doelgroepen voor ogen houden wanneer ze schrijven voor het web of willen adverteren. Hoe zit het nu eigenlijk met die nieuwe doelgroepen?

Meer vrouwen op Farmville dan vrouwen die soaps kijken
Deze straffe uitspraak kwam van Manny Anekal, oprichter van Zynga (zij maken Facebookspellen zoals Farmville en Maffia Wars…). Volgens hun statistieken is er een grote stijging bij de spelletjesspelers gekomen: de personen die het meeste geld uitgeven en tijd besteden aan de spellen zijn vrouwen van rond de 40 jaar. Dat was een doelgroep waar niet echt op gerekend werd.

Peuters rocken het internet
Niet alleen vrouwen van boven de 35 behoorden niet tot de doelgroep van het internet, ook kinderen werden niet bepaald tot de doelgroep gerekend. Guess again… peuters en kinderen surfen ook zeer regelmatig op het internet, wel vaak onder begeleiding van de ouders. Wat zij doen op internet? Vaak bekijken ze filmpjes over hun favoriete tv-helden (Bumba, Samson, Dora, Kaatje,…) of spelen ze spelletjes.

Bereik de juiste doelgroep
Onze conclusie? Weg met die vooroordelen over de doelgroepen op het internet en pas je marketingstrategie aan!
 

adverterenb2bbusinessdoelgroepictdirectorypartner infoqueromediaschrijven voor het webWhite Papers

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Het is Black Friday bij bol.com!

Het is Black Friday bij bol.com!

Deals scoren