Ordina heeft ambitieuze groeiplannen
Een nieuw strategisch plan moet de omzet van Ordina tegen 2014 met 30% laten groeien. Het bedrijf breidt zijn managementteam in België en Luxemburg uit en wil 150 nieuwe medewerkers aanwerven.
Ordina versterkt zijn management met Jo Maes als COO en Jan Galicia als directeur Sales & Marketing. De benoemingen passen binnen het strategische plan dat CEO Franky Van Damme onlangs heeft voorgesteld. Het plan stippelt het pad uit om tegen 2014 een toppositie te bekleden binnen de lokale IT-servicesmarkt. Ordina ambieert daarbij een omzetgroei van 30%.
Lokale verankering
Ordina mikt daarbij resoluut op de Benelux. “Driekwart van de IT-services wordt door lokaal verankerde bedrijven gerealiseerd en niet door multinationals”, zegt Franky Van Damme. “We willen op de thuismarkt onze positie bevestigen en verder uitbouwen.” Het bedrijf richt zich daarbij specifiek op vijf sectoren: industrie en handel, overheid, farma en de biomedische sector, nutsbedrijven, telecom en media, en de financiële sector.
De interne motor om de strategie te realiseren en de medewerkers achter het project te scharen heet ‘Connectivate’: een samentrekking van ‘connect’ en ‘activate’. Ordina zoekt de connectie met de klant, terwijl de kennis, creativiteit en zin voor initiatief van de medewerkers de essentiële voorwaarden zijn om de nieuwe strategie ook echt te ‘activeren’, zo luidt het. Ordina telt vandaag 700 medewerkers. Van Damme wil op korte termijn 150 extra professionals aantrekken.