Nieuws

Efficiënter productoverzicht bij Tech Data

Met het One Web-initiatief krijgen alle Europese websites van Tech Data dezelfde vormgeving en uitstraling. Dat zorgt ervoor dat resellers makkelijker de informatie en de producten vinden die ze nodig hebben.

Alle websites van Tech Data en van de gespecialiseerde afdelingen hebben een eenduidige vormgeving en een gemeenschappelijk keuzemenu. Daardoor is het nu heel eenvoudig om van de ene naar de andere website te surfen. De nieuwe aanpak laat resellers bovendien toe zich makkelijker te richten op hun specifieke interessegebied. Ze kunnen ook snel schakelen tussen de verschillende sites.

Makkelijker navigeren
Elke afdelingswebsite zet zijn eigen productcategorieën in de kijker en is inhoudelijk gericht op het technologische gebied in kwestie. Dat maakt het voor de reseller gemakkelijker om informatie terug te vinden en online zaken af te handelen. “We willen het onze klanten gemakkelijker maken te vinden wat ze zoeken terwijl ze surfen tussen de verschillende websites van Tech Data en onze gespecialiseerde afdelingen”, zegt Craig Partington, directeur e-business bij Tech Data. “We wisten dat ons initiatief aanzienlijke voordelen zou opleveren voor onze klanten.”

Concreet hebben de gespecialiseerde sites een nieuwe onderverdeling gekregen waarbij alleen de producten die betrekking hebben op het domein in kwestie, op de website van die afdeling terug te vinden zijn. Zo verschijnen producten uit de audiovisuele categorie bijvoorbeeld alleen op de website van Maverick. Alle productcategorieën blijven wel beschikbaar op de overkoepelende website van Tech Data. Craig Partington: “Klanten die interesse hebben in audiovisuele producten, kunnen terecht op de site van Maverick. Wie interesse heeft voor verschillende technologieën, kan alles nog altijd terugvinden via de website van Tech Data.”

Vierde site op komst
Voor België en Luxemburg heeft Tech Data drie websites: Tech Data (het ruime IT-aanbod), TD Azlan (enterprise) en Maverick (professionele AV-systemen). In een volgende fase komt de site Brightstar Europe (mobiliteit & telecom) online. De komst van One Web verandert niets aan de manier waarop resellers bestellingen plaatsen. Dat gebeurt nog altijd via InTouch, het e-commercesysteem van Tech Data.

businessitresellerone webtech data

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Het is Black Friday bij bol.com!

Het is Black Friday bij bol.com!

Deals scoren