Gigaset rondt rebranding af
Na drie jaar is de rebranding van Gigaset compleet. De link met Siemens behoort hiermee definitief tot het verleden.
In 2008 deed Siemens zijn afdeling voor vaste telefonie van de hand. Sinds die tijd vond stap voor stap een rebranding van de vertrouwde merknaam Siemens Gigaset plaats. Gigaset werd daarbij als merk gepositioneerd in plaats van als product. De co-branding bleef echter bestaan, ook al was de naam Siemens sinds vorig jaar nog maar in heel kleine lettertjes op de verpakking van de toestellen aan te treffen.
Vanaf 1 oktober verdwijnt Siemens definitief uit beeld. Gigaset rondt de rebranding af met extra ondersteuning in het kanaal. “We bieden de reseller de nodige informatie over Gigaset”, zegt Sébastien Joumard, directeur van Gigaset Communications Frankrijk en België. “De reseller moet aan de klant goed kunnen uitleggen dat onze producten nog altijd afkomstig zijn uit dezelfde fabriek, ontwikkeld door hetzelfde team.” De filosofie van de producten blijft gelijk: kwaliteit en design staan voorop, ook zonder de link naar Siemens.
Telefoon met aanraakscherm
Niet toevallig presenteert Gigaset dit najaar ook een nieuwe toestel. Het gaat om de Gigaset SL 910, de eerste telefoon met een volledig aanraakscherm. “Het scherm van de smartphone komt daarmee in de huiskamer en op kantoor terecht”, vertelt Sébastien Joumard. Het toestel biedt ook heel wat extra features die uit de wereld van de smartphone afkomstig zijn. Zo heeft Gigaset de SL 910 van een USB-aansluiting voorzien, waarmee de gebruiker zijn contacten kan synchroniseren. Het zal ook mogelijk zijn foto’s toe te wijzen aan specifieke oproepnummers.